Tuesday, November 3, 2015

ဘယ္သူ ပိုမိုက္လဲ....?

                                                              ဘယ္သူ ပိုမိုက္လဲ....?
                                                                 +++++++++

                                                                 ေမာင္သီဟိုဠ္
                                                                ၀၄.၁၁.၂၀၁၅

 


    ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ ဘာသာေရး သာသနာေရး ႏိုင္ငံေရးေတြကို ေတြ႕ရ ျမင္ရ ၾကားရ ဖတ္ရတိုင္း မ႒ကု႑လီတို႔ သားအဖ ႏွစ္ေယာက္ ေျပာတဲ့ စကားေလးကို သြားသြားျပီး သတိရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္အေတြးပဲ ေခ်ာ္ေခ်ာ္သြားလို႔ လားမသိဘူး ဘာသာေရးထဲက တရားကို ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ဆက္စပ္ျပီး ခဏခဏေတြးမိတယ္။ ေတြမိတိုင္းလည္း မင္းတို႔ေတြ ဘယ္သူက ပိုမိုက္လဲ လို႔ ခဏခဏေမးမိတယ္။ ကိုယ့္ အေတြးထဲမွာေပါ့ေလ။ အဲဒီအေတြးေလးက မေျပာရ မေရးရေတာ့ ေပ်ာက္မသြားပဲ ရင္ထဲမွာ အျမဴေတ အျဖစ္နဲ႔ရွိေနတယ္ထင္ပါရဲ႕ ခုလုခုလု ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေန႔ေတာ့ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေရးလိုက္ေတာ့မယ္ ဆိုျပီး ဆုံးျဖတ္လိုက္ေတာ့တာပါ။ ဘယ္သူဘယ္ဝါကို တစ္စုံတစ္ေယာက္ကို တိုက္ခိုက္ခ်င္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ဒီစာေလးကို ဖတ္ျပီး အေတြးစေလး ရသြားတယ္ဆိုရင္ပဲ ေရးရက်ိဳးနပ္ပါျပီ။


       
    ျမတ္စြာဘုရား ရွိစဥ္ေပါ့။ သာ၀တၳိျပည္မွာ အဒိႏၷပုဗၺက ဆိုတဲ့ သူေဌးပုဏၰား တစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူ့မွာ ဇနီးတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ဦးတည္းေသာ သားတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ တစ္ဦးတည္းသား ျဖစ္ေပမယ့္ သူ႔အေဖက သူကို ေျပာသေလာက္ၾကီး မခ်စ္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဖခင္ျဖစ္သူဟာ သူပစၥည္းဥစၥာကလြဲလို႔ ဘယ္ဟာမွ အာရုံထဲမွာမရွိဘူး ဒါေၾကာင့္လည္း တစ္ျမိဳ႕လုံးသူက သူကို "အဒိႏၷပုဗၺက" လို႔ ေခၚၾကတာေလ အဒိႏၷပုဗၺကရဲ့ အဓိပၸါယ္က တစ္ခါမွ "မေပး မလွဴဖူးသူ" တဲ႔။ သ႔ူနာမည္နဲ႔ေတာ့ လိုက္လည္း လိုက္ပါတယ္။ ရွိတဲ့ သားေလးတစ္ေယာက္အတြက္ နားေတာင္း(နားကပ္)ေလး တစ္ရန္ကို ေရႊပန္းတိမ္ ဆိုင္ခိုင္းရင္ လက္ခ ကုန္တယ္ဆိုျပီး သူကိုယ္တုိင္ လုပ္တယ္ေလ။ စဥ္စားၾကည့္ေပါ့ ပန္းတိမ္ပညာ မတတ္ပဲ လုပ္ထားတဲ့ နားေတာင္း(နားကပ္) တစ္ရန္ရဲ့ ပုံကို ဘယ္ေလာက္မ်ား မေျပမျပစ္ မလွမပ ျဖစ္ေနမလဲဆိုတာ။ အဲလို သူလုပ္ထားတဲ့ နားေတာင္း(နားကပ္)တစ္ရန္ သူ႔သားကို ဆင္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သူ့သားကို လူေတြက "မ႒ကု႑လီ" လို႔ ေခၚၾကတယ္။ အေကာင္း ေခၚတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္လိုမွ ၾကည္႔မေကာင္း ရႈမေကာင္းတဲ့ နားေတာင္း(နားကပ္)ကို ၀တ္ ဆင္ထားေတာ့ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက မလွမပနဲ႔ ဝတ္ထားတဲ့ သူ႔နားေတာင္း(နားကပ္)ကို ၾကည့္ျပီး "မင္း နားေတာင္း(နားကပ္)ကေခ်ာလွ ေကာင္းလွခ်ည္လားကြ " လို႔ စရင္း ေနာက္ရင္း ေခၚၾကပါတယ္။ ေတာမွာဆို ပုဆိုးအစုတ္အျပဲၾကီး ဝတ္ထားရင္ "ဗ်ိဳး ပုဆိုးအသစ္ၾကီးနဲ႔ လူၾကီး" လို႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးတဲ့ သူေတြက စေနာက္ျပီးေခၚၾကတယ္ေလ။ အသားမဲလြန္းတဲ့ ဟာသလူရႊင္ေတာ္ က်င္ဝွက္ဆိုတဲ့ တရုတ္နာမည္ ေခၚသလိုျဖစ္မွာေပါ့။
       
    တိုတုိ ေျပာရရင္ မ႒ကု႑လီဟာ သူ႔အေဖ သူေ႒းၾကီး ေဆးမကုပဲ ထားလိုက္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အသားဝါ ေရာဂါနဲ႔ ဆုံးသြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူကံေကာင္းတာ တစ္ခုက ေသခါနီး ဆဲဆဲမွာ ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးျမင္လိုက္ရတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သူဟာ နတ္သားေလး သြားျဖစ္တယ္။ မ႒ကု႑လီရဲ့ နာေရးကိစၥျပီးစီးသြားတဲ့ အခါမွာ ဖခင္ျဖစ္သူဟာ သူ႔သားကိုလြမ္းဆြတ္ သတိရျပီး သုႆန္မွာ သြားသြားျပီး ငိုေနပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူဟာ သူ႔သားမရွိေတာ့မွ ေဆးမကုပဲ ထားမိတဲ့အျဖစ္ကို ေနာင္တ ရျပီး ပူေဆြးတမ္းတေနတာပါ။ ဖခင္ျဖစ္သူ သုႆန္မွာ ေန႔စဥ္ ရက္ဆက္ ငိုေနတာကို ေတြရတဲ့ မ႒ကု႑လီနတ္သားဟာ ဖခင္ကို အသိတရား ရေအာင္လုပ္မယ္ ဆိုျပီး။ ဖခင္နဲ႔ မနီးမေဝးနားမွာ လူငယ္ အသြင္ဖန္ဆင္းျပီးေတာ့ ငိုေနပါတယ္။ ဒါကို ေတြ႔ေတာ့ ငိုေနတဲ့ သူေ႒းၾကီးဟာ လူငယ္ေလးနား ကပ္ျပီး " ေဟ့ ..ေကာင္ေလး မင္းဘာလို႔ ငိုေနရတာလဲ" လို႔ ေမးေတာ့ "လွပတဲ့ ေရႊရထားအိမ္ၾကီးရွိျပီး ဘီးႏွစ္ဘက္မရွိလို႔ လိုခ်င္တာ မရလို႔ ငိုေနတာ"ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း သူေ႒းၾကီးကို လူငယ္ေလးက ေျပာျပေတာ့ သူေ႒းၾကီးက " မင္း ရထားဘီးေလး ရခ်င္တာမ်ား ငိုစရာလားကြာ ငိုမေနပါနဲ႔ ဘယ္လိုဘီးမ်ိဳး ရခ်င္းလဲေျပာ ေငြဘီးလား ေရႊဘီးလား ပတၱျမားဘီးလား ၾကိဳက္တာေျပာ ငါလုပ္ေပးမယ္" ဆိုေတာ့ လူငယ္ေလးက " ရထားအိမ္က ေရႊအိမ္ၾကီးဆိုေတာ့ ရထားဘီးကို တစ္ဖက္က ေနဘီး တစ္ဖက္က လဘီးဆိုျပီး ေနနဲ႔လကို ရထားဘီးလုပ္စီးခ်င္လို႔ပါ" ဆိုတာလည္း ၾကားလိုက္ေရာ သူေ႒းၾကီး စိတ္ထဲမွာ တင္းသြားျပီး " မင္းဟာ မေတာင္းတေကာင္းတာကို ေတာင္တေနတာ လူမိုက္ပဲ" လို႔ ခပ္ဆတ္ဆတ္ ေျပာလိုက္ေတာ့ "သူေ႒းၾကီးလည္း ဘာေၾကာင့္ ငိုေနတာလဲ"လို႔ လူငယ္ အသြင္ေဆာင္ထားတဲ့ မ႒ကု႑လီနတ္သားေလးက ျပန္ေမးလိုက္ပါတယ္။ သူေ႒ၾကီးက "ငါ့ရဲ့ တစ္ဦးတည္းေသာ သားေလး ဆုံးသြားလို႔ ငိုေနတာ"လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ တကယ္ေတာ့ သူေ႒းက သူနဲ႔ စကားေျပာေနတာ သူ႔သား မ႒ကု႑လီနတ္သားမွန္း မသိရွာဘူးေလ။ အဲဒီ ခ်ိန္မွာ လူငယ္ အသြင္ေဆာင္ထားတဲ့ မ႒ကု႑လီ နတ္သားေလးဟာ တ..ဟား...ဟား ရယ္ျပီး " ခင္ဗ်ားကမွ တကယ့္ လူမိုက္ပဲ မေတာင္းတေကာင္းတာကို ေတာင္းတတာပဲ ဘာတဲ့ ... ေသသြားတဲ့သားကို ျပန္လိုခ်င္လို႔ ငိုတာတဲ့ က်ဳပ္က ရထားဘီးရခ်င္လို႔ ငိုတာ ၊ မျမင္ရေတာ့တဲ့ သားကိုလိုခ်င္သူ ခင္ဗ်ား နဲ႔ အခု အထင္အရွား ျမင္ေနေတြ႔ေနရတဲ့ ေနနဲ႔လကို ရထားဘီးလုပ္ခ်င္သူ က်ဳပ္ ဘယ္သူက မိုက္လဲ ဆိုတာ စဥ္စားၾကည့္ပါဦး" လို႔ ဆိုလိုက္ေတာ့ ဘယ္သူပို မိုက္တယ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လက္ခံျပီး ဖခင္ျဖစ္သူ သူေ႒းၾကီးဟာ ရင္ထဲက အပူေတြ ျငိမ္းသြားပါတယ္။ ဇာတ္ေၾကာင္းေလးက ဒီေလာက္ပါပဲ။


    မျမင္ရေသးတဲ့ ဘာျဖစ္ရင္ ဘာလုပ္ေပးမယ္ဆိုတာေတြ ဘာျဖစ္ရင္ ဘာျဖစ္သြားမယ္ဆိုတာေတြကို စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။ ျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနနဲ႔ ျဖစ္လာမည့္ အေျခအေန ဘယ္ဟာက ပိုအေရးၾကီးလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။ ျဖစ္လာမည့္ အေျခအေနဆိုတာ မေသခ်ာေသးပါဘူး။ ျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနကသာ လက္ေတြ႔မ်က္ျမင္ ျဖစ္လို႔ အေရးၾကီးပါတယ္။ တကယ္ျမင္ေနရတဲ့ အႏၱရာယ္ကို ၊ တကယ္လက္ေတြ႔ ခံစားေနရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို မေၾကာက္ပဲ သခၤန္းစာ မယူႏိုင္ပဲ မေရရာ မေသခ်ာတဲ့ အရိပ္တေစၦနဲ႔ ေျခာက္တာကို ေၾကာက္ေနၾကရင္ေတာ့ လက္ရွိျဖစ္ေနတဲ့ အႏၱရာယ္ကို မေၾကာက္သူနဲ႔ မျမင္ရေသးတဲ့ အႏၱရာယ္ကို ေၾကာက္ေနသူ ဘယ္သူပိုမိုက္လဲ? ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ အနီးရန္သူကို မေၾကာက္သူနဲ႔ မျမင္မေတြ႔ရေသးတဲ့ အေဝးရန္သူကို ေၾကာက္ေနသူ ဘယ္သူပိုမိုက္လဲ?လို႔ ေမးပါရေစ။ အေတြးရဖို႔အတြက္ ကဗ်ာေလးနဲ႔ အဆုံးတတ္လိုက္ပါတယ္။

    ၁။    မစင္လူးလွ်င္   
                 ေအးၾကည္လင္သည္ ့
                 ေရစင္ရွိလွ်က္ မေဆးရက္
                  ေရတြက္ မဟုတ္ေပ.........။

         ၂။    ရန္သူဝိုင္းထား 
                 ထိုေယာက်္ားအား
                  ေျပးသြားဖို႔ရာ  လမ္းေပါက္သာလွ်က္
                မေျပးရက္    လမ္းတြက္ မဟုတ္ေပ........။


အကိုး//
 မ႒ကု႑လီဝိမာန ဝတၳဳ

No comments: